I samarbete med
   

söndag 1 augusti 2010

Raceweek race 1

Racet gick hyfsat. Fick en ganska bra start, kunde ta en bil direkt och hålla mig kvar på innern genom Kvarn. Försökte utmana bilen framför men fick ganska snart en klass-1-bil bakom så det blev till att hålla tätt bakåt också. Han försökte köra om på yttern genom kurvan ut på rakan och jag kunde inte hålla in min bil så det small lite, men inget allvarligt. På nästa varv gjorde jag ett misstag i en kurva och då kom han förbi. Sedan försökte han ta bilen framför men då gick dom ihop ordentligt och han for av istället. Jag höll själv på att åka av samtidigt eftersom jag bromsade och fick kast när jag försökte undvika att bli inblandad. Jag höll mig kvar på banan och sedan var det ganska lugnt in i mål. Jag slutade åtta i min klass, vilket inte är något lysande resultat. Hade sjunde tid tror jag, så jag startar ett startled längre fram i dagens race. Idag regnar det igen så det lär bli ett blött race.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar