I samarbete med
   

måndag 2 augusti 2010

Raceweek race 2

Söndagens blev en spännande upplevelse. Jag startade som tia i ytterspår men lyckades plocka någon placering redan i Kvarn-kurvan och tog mig in i innerspåret. Det var ganska halkigt då banan var blöt. Efter några varv snurrade en bil av uppför Molins så där tjänade jag en placering. Efter cirka halva varvet rasade motorn för någon av bilarna i täten och vi fick en massa olja på banan. Det blev naturligtvis snorhalt av detta och ju längre racet pågick desto mer spreds oljan ut på banan. Man kan väl säga att kombinationen regn och olja är spännande. Jag lyckades hålla mig kvar på banan, men det var inte lätt, och kom till slut femma vilket är mitt bästa resultat hittills.

Sammanfattningsvis måste jag säga att helgen var riktigt rolig och att det var svårt men kul att köra på blött underlag. Lite synd att vi inte fick så mycket torra varv för det känns som grabbarna har fått till en riktigt bra inställning nu, bilen understyr ytterst lite och det känns som att jag skulle kunna få ner varvtiderna lite, kanske ner på 1.04-tider :-)

Film från race 1 kommer snart. På andra racet strulade kameran så det blir tyvärr ingen film från det.

Nästa race-helg i Falkenberg i slutet av månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar